Xtool A80 H6 برای عیب یابی میل بادامک موتور مرسدس بنز
نوشته شده توسط : sukabulie

مرسدس بنز S350 ، مدل 2011. پدیده عیب: چراغ خطای موتور روشن است و شتاب آن ضعیف است ، برای خواندن کد خطا وارد واحد کنترل موتور شوید ، کد خطا P0063 است ، تنظیم کننده میل بادامک معیوب است.

اصل کار :

تنظیم کننده میل بادامک یک شیر کنترل انحراف بادامک است که یک شیر چهارم زمانه است. این ماده از یک محرک الکتریکی چهارمزمانه و یک شیر نیمکره خارج از مرکز تشکیل شده است. محرک یک ساختار یکپارچه را اتخاذ می کند. محرک الکتریکی دارای یک سیستم سروو داخلی است که با توجه به کار موتور می تواند زمان باز شدن دریچه های ورودی و خروجی را تغییر دهد. هنگامی که موتور تحت بار زیاد است ، از تنظیم کننده میل بادامک برای بهینه سازی زاویه همپوشانی سوپاپ با توجه به دور موتور استفاده می شود ، تا آنجا که ممکن است هوای تازه را به محفظه احتراق برساند ، تا قدرت بالا و زاویه همپوشانی حاصل شود ، تا آنجا که ممکن است محفظه احتراق را تأمین کنید هوای تازه برای دستیابی به قدرت و گشتاور بالا.

اگر تنظیم کننده میل بادامک خراب شود ، موتور بد شتاب می گیرد. از آزمون عمل زیر برای تحلیل خرابی تنظیم کننده میل بادامک استفاده می شود.

نکات: این بار از XTOOL A80 H6 استفاده کردم ، همچنین می توان از ابزار تشخیصی PS80S برای بررسی و تعمیر عیب دینامیکی میل بادامک ورودی موتور مرسدس بنز استفاده کرد.

مراحل تجزیه و تحلیل :

1. مرحله بعدی سیستم کنترل الکترونیکی موتور را انتخاب کنید.

Xtool A80 H6 برای عیب یابی میل بادامک ورودی موتور مرسدس بنز

2. مرحله بعدی ، تست اقدام را برای تجزیه و تحلیل شکست انتخاب کنید.

3. میل بادامک ورودی چپ / راست را انتخاب کنید تا آهنربای الکتریکی به نوبه خود فعال شود ، مرحله بعدی.

4. پیش نیازها را برآورده کنید ، برای آزمایش ، تأیید را کلیک کنید ، مرحله بعدی.

Xtool A80 H6 برای عیب یابی میل بادامک ورودی موتور مرسدس بنز

5. ابتدا با آزمایش میل بادامک ورودی چپ و راست ، می توانید از معیوب بودن محرک مطلع شوید. اگر تست عملکرد ناموفق بود ، باید بررسی کنید: خود تنظیم کننده / شیر برقی تنظیم کننده / فاز توزیع هوا / خط یا واحد پلاگین / کنترل و غیره. اگر تنظیم کننده گیر کرده باشد ، کد خطای P0063 وجود دارد. گاهی اوقات مواد خارجی (روغن کثیف) به مجرای روغن تنظیم کننده وارد می شود و باعث ایجاد خراش روی پیستون می شود که این امر می تواند باعث وستخل سوپاپ برقی نیز شود.

مشخص شد که این ماشین از طریق آزمایش عمل خطای شیر برقی تنظیم کننده است و پس از تعویض خطا برطرف شد.

خلاصه این نگهداری :

هنگامی که در هنگام فرآیند تعمیر با خطا روبرو می شویم ، می توانیم کد خطا ، جریان داده ها ، تست عملکرد و نمودار مدار را تجزیه و تحلیل کنیم تا علت خطا از بین برود. وقتی مشکل را پیدا کردیم ، باید آن را از ریشه حذف کنیم تا از بروز مجدد این عیب جلوگیری کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: